Hingamistrenažöör „SmartBreathe”

Hingamistrenažöör „SmartBreathe“ kujutab endast portatiivset seadet bronhopulmonaalsete haiguste profülaktikaks ja organismi seisundi optimeerimiseks erinevate bronhopulmonaalsete haiguste ravimisel, samuti organismi kohanemisvõime suurendamiseks hingamisharjutuste abil.


Hingamistrenažööri „SmartBreath” kasutamine on topeltefektiivne, kui seda kasutada koos BioTrEM* tehnoloogiale tuginevate aparaatidega.
Aparaatides „TRIOMED KOMPAKT” ja „TRIOMED UNIVERSAL” selliste režiimide kasutamise korral nagu „Edelweiss” ja „Hapnik”, paraneb märgatavalt hapniku verre kohaletoimetamine, suureneb hapniku kasutamine organismi kudede poolt.

* „Smart Breathe” koostoimet aparaatidega „Triomed” ja „Triomed-Kompakt” on võimalik saavutada metoodikate järgi, mida on kirjeldatud režiimide „Edelweiss” ja „Hapnik” kasutusjuhendites, koos samaaegselt hingamisharjutuste tegemisega hingamistrenažööriga „SmartBreathe”.

„Smart Breathe” võimaldab läbi viia hingamislihaste treeninguid koos takistuse loomisega nii sisse- kui väljahingamise faasis, parandada elundite ja kudede ainevahetust „adaptsioonilise hingamise” režiimis. Ravi-profülaktiline efekt hingamissüsteemi ja organismi teiste süsteemide haiguste korral tagatakse hüpoksilise-hüperkapnilise gaasisegu loomisega, mis stimuleerib immuunsus- ja kohanemismehhanisme.

Hüpoksia

Hingamistreeningud aparaadiga “SmartBreathe” tekitavad organismis mõõduka hüpoksia – hapnikukoguse vähenemise seisundi, mis toob endaga kaasa organismi nn hüpoksilise treeningu. Hüpoksilise treeningu kasulikkus on teadusmaailmas ammu tuntud. Doseeritud hüpoksiline toime inimesele suurendab tema vastupanuvõimet, vastupidavust keskkonna kahjulikele teguritele, on normaliseeriva toimega süsivesikute, rasvade, valkude ja elektrolüütide ainevahetusele, on praktiliselt universaalseks mittemedikamentoosseks vahendiks kohanemisvõime suurendamisel, normaliseerib psühhofüsioloogilisi näitajaid, emotsionaalset seisundit ja siseelundite talitlust reguleeriva vegetatiivse närvisüsteemi funktsioone. Seepärast on organismi hüpoksiline treening perspektiivseks meetodiks funktsioonide parandamisel selliste peamiste füsioloogiliste süsteemide ja elundite korral nagu: aju, kopsud, süda, seedetrakt, reproduktiivelundid, samuti sobib see mitmesuguste haiguste profülaktikaks ja raviks, ainevahetuse normaliseerimiseks ja immuunsuse tugevdamiseks.

Hüpoksiliste treeningute tulemusena ei suurene mitte ainult organismi kohanemisvõime, vaid ka üldine immuunsustase, märgatavalt väheneb haiguste ägenemise sagedus traditsiooniliste põletikuvastaste ravimeetodite kasutamisega võrreldes, samuti normaliseeruvad psühhoemotsionaalse seisundi, hormonaalse fooni (prolaktiini, testosterooni ja kortisooli tasemete) ja naistel menstruaaltsükli faasilise struktuuri näitajad.

Hüpoksiliste treeningute universaalne mõju organismile võimaldab neid kasutada mitte ainult hingamiselundite, vereringluse ja närvisüsteemi raviks, vaid ka kaitsta infektsioonide, radiatsiooni ning kahjulike ökoloogiliste ja ilmastikutegurite eest.

Hüperkapnia

Hingamistreeningud aparaadiga “Smart Breathe” tekitavad organismis samuti hüperkapnia – süsihappegaasi suurenenud koguse, mis on tervise tagamisel oluliseks teguriks. On teada, et inimese hingamine on seotud psühhoemotsionaalse seisundiga, toitumise ja ökoloogiaga. Samuti on teada, et mitmesuguste koormuste tagajärjel toimub nüüdisaja inimesel kopsude hüperventilatsioon, s.t toimub süsihappegaasi liigne kadu, see aga toob endaga kaasa veresoonte ahenemise ning rakkude poolt hapniku kasutamise vähenemise. Hingamistreeningud, mis suurendavad süsihappegaasi kogust, laiendavad veresooni ja parandavad rakkude poolt hapniku kasutamist, luues sellega eeldused praktiliselt organismi kõikide süsteemide töö parandamiseks ning aidates paljude haiguste korral. Seejuures toimub vererõhu, veresuhkru ja kolesterooli taseme oluline alanemine, põletikuprotsesside märkimisväärne nõrgenemine kroonilist reumatismi põdevatel haigetel, nõrgenenud kilpnäärmefunktsiooniga haiged võivad aga hormoonpreparaatidest loobuda.

Hingamistrenažööri „Smart Breathe” kasutamisel tugevnevad BioTrEM tehnoloogiat realiseerivate aparaatide toimeefektid, kuna hüperkapnia võimaldab tänu veresoonte laienemisele ja rakumembraanide läbilaskevõime suurenemisele hapnikku täielikumalt omastada ning seda samuti ka tänu õhuhapniku pikemale kontaktile hemoglobiiniga hingamisseisakute ajal.
Taastada normaalne tervis =normaalne hingamine =süsihappegaasi normaalne sisaldus veres =mikroveresoonte normaalne toonus =normaalne vereringlus

Seade

Hingamistrenažöör koosneb silindrist, välis- ja siserõngast, huulikust.

Näidustused hingamistrenažööri „SmartBreathe” kasutamiseks

  • krooniline obstruktiivne bronhiit
  • astmaatilise komponendiga bronhiit
  • bronhiaalastma kerge aste
  • stenoakrdia
  • osteokondroos
  • unetus
  • norskamine
  • 1 ja 2 staadiumi hüpertooniatõbi
  • mälu halvenemine, keskendumisvõime kaotus
  • suhkrudiabeet
  • rasvumine

Vastunäidustused

Krooniliste haiguste ägenemine, hingamispuudulikkus, hüpertooniline kriis.

Hingamistrenazööri „Smart Breathe” töökord ja kasutamise iseärasused.

Treenimine hingamistrenažööriga

Hoidke trenažööri suus, hingake 2-3 sekundi jooksul nina kaudu sisse. Ja hingake aeglaselt läbi aparaadi, millele on trenažööril oleva välisrõnga abil takistus välja valitud. Väljahingamise aeg peab olema sissehingamise ajast pikem ja vastavalt treenituse suurenemisele peab see pidevalt kasvama. Alustades näiteks 7 sekundist, mida igal nädalal ühe sekundi võrra suurendades jõutakse aja jooksul kuni 20-30 sekundini. Väljahingamise takistus valitakse individuaalselt, õige väljahingamistakistuse valimisel on peamiseks kriteeriumiks väsimuse puudumine pärast 15 minutilist treeningut. Hingamistakistust suurendatakse samuti vastavalt treenituse määrale ja see võib saavutada maksimumi pärast 1-3 kuud kestnud treeninguid. Treeningute efektiivsuse suurendamiseks on otstarbekas eelnevalt selgeks õppida diafragmahingamine, mille korral surutakse sissehingamisel kõht välja, aga väljahingamisel tõmmatakse kõhusein sisse, seejuures rinnakorv ei tõuse ega lange, vaid jääb liikumatuks.

Esialgu valitakse treeningute pikkuseks 15 – 20 minutit päevas ning seejärel suurendatakse seda aega järk-järgult iga 3-4 päeva tagant 5 minuti võrra, kuni saavutatakse aja jooksul treenimisaja pikkuseks üks tund päevas. Kohe ei ole 1 tunni pikkuse hingamisaja kasutuselevõtmine soovitatav, otstarbekam on saavutada ühe tunni pikkune aeg mitme treeninguga, mille kestus on 15-20 minutit. Trenažööri sisemist rõngast kasutatakse suu kaudu sissehingamiseks ja see on peamiselt ette nähtud hingamislihaste treenimiseks, mis suurendab vastupidavust ja on eriti tähtis sportlastele. Enamiku kasutajate jaoks on soovitatav nina kaudu sisse hingata.

Juhend sportlastele

Treeningud hingamisaparaadiga on Venemaa eliitsportlaste seas küllaltki tuntud meetod, seda kasutavad hokimängijad, kiiruisutajad ja kergejõustiklased. Selline hingamine parandab hapniku omastamist rakkude poolt ning suurendab energeetilisi näitajaid ja vastupidavust, lisaks sellele võimaldab teha samal ajal ka hüpoksilist treeningut. Tavaliselt sõidavad sportlased hüpoksiliste treeningute tegemiseks mägedesse.

Hingamine aparaadiga 1 tund enne treeningut või võistlust – kokku 30 minutit.

Eesmärk: suurendada organismis rakkude poolt energia tootmist organismi hapniku intensiivsema kohaletoimetamise arvel ning tugevdada füüsilisi omadusi ja vastupanuvõimet.

Metoodika: sissehingamine nina kaudu 3 sekundit, hingamise kinnipidamine 10 sekundit, väljahingamine aparaadi kaudu 10 sekundit, uuesti sissehingamine.

Hingamine aparaadiga pärast treeningut – kokku 30 minutit.

Eesmärk: kiirendada füüsilise seisundi taastumist pärast treeningut või võistlust.

Metoodika: sissehingamine nina kaudu 3 sekundit, väljahingamine aparaadi kaudu 15 – 20 sekundit.

Samuti võib aparaati kasutada hüpoksilise treeningu eesmärgil, selleks tuleb hingata õhtul 2 tundi pärast söömist – 30 minutit.

Metoodika: sissehingamine nina kaudu – 3 sekundit, väljahingamine aparaadi kaudu 15 sekundit, hingamise kinnipidamine 10 sekundit.

Juhend õpilastele, üliõpilastele

Treeningud hingamisaparaadiga aitavad üliõpilastel suurendada oma keskendumis- ja töövõimet, samuti parandada närvisüsteemi tööd. See on seotud sellega, et taoline hingamine parandab rakkude poolt hapniku omastamist ja kogu organismi vereringlust.

Hingamine aparaadiga päeva esimesel poolel – kokku 20 minutit.

Eesmärk: suurendada organismis rakkude poolt energia tootmist organismi hapniku intensiivsema kohaletoimetamise arvel ja tugevdada närvisüsteemi aktiivsust.
Metoodika: sissehingamine nina kaudu 3 sekundit, hingamise kinnipidamine 10 sekundit, väljahingamine aparaadi kaudu 10 sekundit, uuesti sissehingamine.

Hingamine aparaadiga õhtul enne uinumist – kokku 20 minutit.

Eesmärk: närvisüsteemi taastamine ja rahustamine.
Metoodika: sissehingamine nina kaudu 3 sekundit, väljahingamine aparaadi kaudu 15-20 sekundit, hingamise kinnipidamine 5 sekundit, uuesti sissehingamine, tähelepanu koondamine kogu aeg jalalabadele.

Materjalid

efektiivne-hingamine

reklaam-1

reklaam-2